CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 25, 2010

~Very Sad~

i will alwayz o9
just 4 u

JIKA

jika ada yang berselindung maka ditinggalkan,
jika ada yang aib maka dijauhi,
jika ada kebaikan, cepat-cepatlah didampingi....

Beautifully Imperfect



kita sering mencari sesuatu yg sempurna,
tetapi kadang-kadang 'ketidaksempurnaan' itulah yg 'menyempurnakan' kita...

Apakah Takdir Buatku??

ari nie aku mc.. s0 spanjang kt umah nie aku dok membelek fb, main game & review bl0g org laen.. then masa tgh view bl0g kak shantie, jpe laa 1 nukilan dia bertajuk 'Usah Melawan Takdir'.. ada 1 kata-kata drp Al-Hassan bin Ali bin Abi Talib r.a,

Nabi SAW bersabda : "Tinggalkan apa yang meragukan kamu kepada apa yang tidak meragukan kamu. Sesungguhnya kebenaran adalah ketenangan, dan pembohongan adalah keraguan" ( Riwayat al-Tarmizi dan Ahmad).

Kata-kata ini terus-terusan bermain dibawah minda sedar ku nie.. buat masa nie mmg wujud 1 perkara yg meragukan ku.. aku sedar & pasti if ada perkara yg meragukan jauh dlm lubuk hatiku ini, makna nye perkara itu bukan laa yg terbaek utk ku.. pasti ada pemb0hongan di sebalik perkara itu..

bet0l kata kak shantie, aku sedar bahwa aku adalah antara org yg terg0long dlm kalangan2 org yg degil & cuba menentang fakta kehidupan.. byk kesilapan yg telah aku lakukan & aku belajar drp kesilapan itu.. mmg benar Allah SWT sering memberikan tanda-tanda yg jelas akan 'kebaikan' & 'keburukan' bg setiap 'langkah' yg aku ambil, tp sbg manusia biasa aku xbisa lari dr 'kesalahan' itu..

dan seperti firman Allah SWT "Jangan takut, jangan berdukacita" (Al-Ankabut 29:33).

kali ini, aku mengharapkan yg terbaek & akan ku cari yg terbaek buat diriku.. aku tau aku ada Dia yg akan sentiasa menerima aku dlm apa jua keadaan sekalipun dan segala kesengsaraan yg aku lalui adalah ujian dari-Nya..

dan perkara yg meragukan ku ini, akan ku beri jawapan sedikit masa lg. InsyaAllah.

Monday, May 24, 2010

NUR KASIH (ulangan)

bg rakan2 yg terlepas men0nton NUR KASIH sbl0m nie, bley tgk siaran ulangan nye di TV 9 @ bg yg ada br0adband tue tgk je kt tv3.com.my k..


saksikan @ TV9 setiap hari ISNIN - JUMAAT jam 7 malam

Lirik:
Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Ooo kasih
Nur kasih
Oh nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih
Nur ya nur kasih
Nur nur kasih
Nur kasih

BETAPA PENTINGNYA SOLAT ISTIKHARAH DALAM KEHIDUPAN HARIAN KITA

Bila di sebut sahaja Solat Istikharah kebanyakan di kalangan kita hanya terkenangkan ketika hendak memilih jodoh. Ia begitu sinonim sekali dalam membuat keputusan untuk memilih bakal teman hidup tidak kira bagi lelaki atau perempuan. Perkara ini mungkin berlaku kerana penekanan di kalangan sesetengah Ustaz dalam soal istikharah ini dikaitkan dengan memilih jodoh sahaja.

Sebenarnya amalan Solat Sunat Istikharah ini skopnya lebih luas. Kita kadang-kadang tidak diberikan peringatan dalam soal ini. Sedangkan amalan Solat Istikharah ini sangat-sangat digalakkan oleh Rasulullah SAW sebagaimana disebut dalam hadis yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari;

Mahfum Hadis: Dari Jabir ra., ia berkata: “Nabi pernah mengajarkan kepada kami Istikharah dalam berbagai urusan, seperti mengajarkan sebuah surah dalam Al Quran. Kalau seseorang dari kamu menghendaki sesuatu, maka hendaklah ia solat dua rakaat, kemudian berdoa:

“Ya Allah! Aku mohon pemilihan Mu menerusi pengetahuan Mu dan aku mohon kekuatan Mu menerusi kudrat Mu serta aku minta pada Mu sebahagian dari limpah kurnia Mu yang sangat besar. Sesungguhnya Engkau amat berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa, Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan sesungguhnya Engkau amat mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini adalah baik bagiku dalam urusan agama ku juga dalam urusan penghidupan ku serta natijah pada urusan ku, kini dan akan datang, maka tetapkan lah ia bagi ku dan permudahkanlah ia untukku, serta berkatilah daku padanya. Dan kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini membawa kejahatan kepadaku dalam urusan agamaku, juga dalam urusan penghidupanku dan natijah urusanku, kini dan akan datang, maka elakkanlah ia dariku dan tetapkanlah kebaikan untukku sebagaimana sepatutnya, kemudian jadikanlah daku meredhainya.”

Betapa pentingnya Solat Istikharah ini sebagaimana pentingnya kita mempelajari al-Quran.

Sebagai satu iktibar dan renungan, terdapat beberapa contoh kisah benar yang berlaku dikalangan teman-teman yang terlupa mengamalkan solat istikharah. Nama dalam kisah ini bukan nama sebenar.

Kisah-1
Setelah berpindah randah dari satu rumah sewa ke rumah sewa, akhirnya tergerak hati Salim untuk memiliki rumah sendiri. Lalu dia melihat iklan di surat khabar dan berkenan dengan tawaran rumah yang agak munasabah harganya. Rumah tersebut masih belum dibina lagi tetapi pihak pemaju telah menawarkan pakej jualan yang istimewa. Pihak pemaju perumahan memberi jaminan rumah tersebut akan siap dalam masa dua tahun. Salim berminat dengan rumah tersebut lalu terus membelinya. Kini lima tahun telah berlalu, projek perumahan itu telah terbengkalai kerana pemaju telah bankrupt. Salim terpaksa membayar ansuran bulanan hutang kepada bank walaupun rumah yang diidamkan masih tidak wujud.

Kisah-2
Abu dan Salmah telah berkahwin selama 4 tahun. Mereka dikurniakan dengan dua orang cahaya mata. Anak yang sulung telah berumur 3 tahun dan yang kedua masih 8 bulan. Mereka berasa agak susah hendak ke sana kemari kerana hanya memiliki motosikal. Satu hari Salmah mencadangkan kepada Abu untuk membeli kereta. Abu lalu terus pergi ke Perodua Show room untuk melihat-lihat kereta. Dia berkenan dengan model Kelisa lalu terus membelinya. Selang sebulan keretanya kena curi. Dah enam bulan berlalu keretanya masih tidak ditemui, tetapi dia masih membayar ansuran bulanan dengan pihak bank kerana pampasan yang pihak insurans bagi tidak mencukupi untuk melangsaikan bayaran baki hutang dengan pihak bank.

Kisah-3
Iskandar berumur 40 tahun telah berkahwin dan mempunyai enam orang anak. Suatu hari dia mendapat telefon dari kawan baiknya Jaafar. Jaafar hendak memberikan satu hadiah istimewa kerana jasa Iskandar yang telah menyelesaikan masalah keluarganya. Jaafar hendak menawarkan kepadanya perbelanjaan pakej menunaikan haji untuk suami isteri ditanggung sepenuhnya iaitu RM15,000 setiap orang. Hati Iskandar gembira bukan kepalang kerana sudah lama dia mengidam untuk menunaikan haji. Lagipun duit simpanan dalam tabung hajinya baru RM3000. Iskandar tidak terus menerima hadiah tersebut sebaliknya dia memberi tempoh tiga hari untuk membuat keputusan. Iskandar melakukan Solat Istikharah tiga malam berturut-turut. Pada hari keempat dia berjumpa Jaafar mengatakan dia sangat berat untuk menerima hadiah tersebut. Dia mengatakan ingin pergi menunaikan haji dengan duit pendapatan sendiri. Jaafar agak kecewa, dipujuknya namun Iskandar tidak terima juga. Selang dua bulan selepas itu baru Iskandar mendapat tahu duit yang hendak diberikan kepadanya itu adalah dari duit riba iaitu interest bank konvensional akaun simpanan tetap Jaafar. Jaafar telah tersalah sangka. Disangkanya bahawa duit riba boleh dihadiahkan kepada orang lain tetapi tidak boleh digunakan sendiri.

Semua kisah yang dipaparkan di atas adalah kisah benar yang boleh kita ambil iktibar dan pengajaran. Yang pastinya kita tidak akan rugi di dunia dan akhirat bila beramal dengan Solat Istikharah ini.

Dewasa ini ramai di kalangan kita hendak membeli rumah yang berharga lebih RM200,000. Bayaran balik mungkin mengambil masa selama 20 hingga 25 tahun. Dalam tempoh tersebut macam-macam perkara boleh terjadi. Jika sekiranya kita melakukan Solat Istikharah sebelum membeli rumah tersebut, pasti Allah akan mendorongkan kita membuat pilihan yang tepat dan memudahkan segala urusan. Penulis ada bertemu dengan beberapa sahabat yang melakukan Solat Istikharah sebelum membeli rumah, Alhamdulillah segala urusan menjadi mudah dan dapat membayar balik hutang rumah lebih awal daripada yang dijangkakan.

Seperkara lagi, supaya Allah SWT memakbulkan doa kita, jauhilah segala bentuk pinjaman yang ada unsur-unsur riba’ seperti dari sistem konvensional. Pilihlah sistem perbankan Islam semoga Allah memberikan keberkatan dan menurunkan rahmatnya sepanjang tempoh pinjaman dibuat. Yakin dan percayalah jika kita mengikut suruhan Allah, pasti Allah akan membantu kita di ketika senang dan susah. Jika Allah bantu kita tiada sesiapa yang boleh menghalangnya.

Mengikut beberapa buah kitab seperti Kitab Minyatul Musolli, Sabilal Muhtadin dan Sairus Salikin, secara ringkasnya cara melakukan Solat Istikharah adalah seperti berikut;

Waktu yang terbaik ialah pada 2/3 malam (iaitu sekitar pukul 2 pagi). Bagaimana pun boleh dilakukan pada bila-bila masa dalam waktu yang diharuskan sembahyang contohnya selepas maghrib.

Niatnya Sahaja aku sembahyang sunat istikharah dua rakaat kerana Allah ta’ala
Dalam rakaat pertama selepas Surah Al-Fatihah baca Surah Al-Kafirun atau apa-apa sahaja surah lain yang terbaik kita boleh baca.
Dalam rakaat kedua selepas Surah Al-Fatihah baca Surah Al-Ikhlas atau apa-apa sahaja surah lain yang terbaik kita boleh baca.
Selepas memberi salam baca doa berikut (mulakan dengan Bismillah dan selawat dahulu).

Terjemahan Doa’ :
Ya Allah! Aku mohon pemilihan Mu menerusi pengetahuan Mu dan aku mohon kekuatan Mu menerusi kudrat Mu serta aku minta pada Mu sebahagian dari limpah kurnia Mu yang sangat besar. Sesungguhnya Engkau amat berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa, Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan sesungguhnya Engkau amat mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini (…sebutkan hajat..) adalah baik bagiku dalam urusan agama ku juga dalam urusan penghidupan ku serta natijah pada urusan ku, kini dan akan datang, maka tetapkan lah ia bagi ku dan permudahkanlah ia untukku, serta berkatilah daku padanya. Dan kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini (…sebutkan hajat..) membawa kejahatan kepadaku dalam urusan agamaku, juga dalam urusan penghidupanku dan natijah urusanku, kini dan akan datang, maka elakkanlah ia dariku dan tetapkanlah kebaikan untukku sebagaimana sepatutnya, kemudian jadikanlah daku meredhainya. (Dari hadis riwayat Imam Bukhari)

Semoga tulisan ini dapat memberi manfaat kepada kita semua.
Wallah hu ‘alam

Sunday, May 23, 2010

Wali Band - Yank

yank coba kau jujur padaku
yank foto siapa di dompetmu
yank kok kamu diam membisu
sayang jawab atau aku pergi sayang

reff:
aku tak mau bicara
sebelum kau cerita semua
apa maumu, siapa dirinya
tak betah bila ada yang lain

jangan hubungi ku lagi
ini bisa jadi yang terakhir
aku ngerti kamu, kau tak ngerti aku
sekarang atau tak selamanya

yank jangan kira ku tak tahu
yank tak mudah kau bodohiku
yank tolong dengarkanlah aku
tapi sayang masih pantaskah kau ku panggil sayang

repeat reff

saat kamu mau bicara
dan ku akan cerita semua
apa mauku, siapa dirinya
karna memang tak ada yang lain

terus hubungiku lagi
jangan bilang ini yang terakhir
aku ngerti kamu, kamu ngerti aku
aku sayang kamu selamanya


J0bs Available

any1 searching 4 latest j0bs available..
g0 to this website erecruitment.upnm.edu.my
g0t 2 main categ0ries - academic & non-academic..
maybe there's a place 4 u.. gudluck all.. chaiy0k2

3 Idiots - Jaane Nahin Denge

Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin
Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin

Chahe tujhko rab bulaa le
Hum na rab se darne waale
Raahon mein dat ke khade hain hum
Yaaron se nazrein chura le
Chahe jitna dum lagaa le
Jaane na tujhko aise denge hum

Jaane nahin denge tujhe
Jaane tujhe denge nahin
Do kadam ka yeh safar hai
Umr chhoti si dagar hai
Ek kadam mein ladkhadaya kyoon
Sunn le yaaron ki yeh baatein
Beetengi sab ghum ki raatein
Yaaron se rootha hai saale kyoon

Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin
Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin

Maa ne khat mein kya likhaa tha
Jiye tu jug yeh kahaa tha
Chaar pal bhi jee na paaya tu
Yaaron se nazrein milaa le
Ek baar tu muskura de
Uth ja saale yun sataata hai kyoon

Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin
Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin
Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin
Jaane nahin… denge tujhe
Jaane tujhe… denge nahin


Searching 4 Suppliers



23 May 2010 - dr jam 11 pg td kami [me, my & baya] kuar menuju ke Klang.. dgn gamble nye kit0rg g mencari Plaza GM yg sgt fam0us as a wh0leseller.. menggagau gak ar nk mencari tempat nie.. berbekalkan semangat yg kuat, azam yg tinggi & sifat xtau malu yg menebal, kami berjaya jua sampai ke destinasi.. perghhh... mmg besar gak ar tempatnye.. ada 6 pavillion yg di divide based on c0lours.. tempatnye menarik tp syg sbb xbyk kedai yg ada.. maj0rity jual baju & akses0ri wanita je.. xbyk kedai yg jual barang2 yg unik & lain dr yg lain.. dr segi harga plak, if pandai bargain mmg bley dpt murah.. tp apa yg bley aku c0ncludekan, brg2 & harga yg ditawarkan lebih kurang yg ada kt kl je.. but kami pn ada gak arr b0rong baju2 utk pers0nal walaupn niat di hati nk cari suppliers 4 0ur biznez.. (^,~)

Amalkan Berdoa

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesusahan dan kesedihan, dan aku berlindung kepada-Mu dari sikap lemah dan malas, dan aku berlindung kepada Engkau dari sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung kepada Engkau daripada lilitan hutang dan digagahi orang lain."

Apabila anda sentiasa mengulangi doa yang diajarkan Rasulullah SAW ini dan merenungkan maknanya, maka Allah SWT akan melapangkan dada anda; perasaan resah dan gelisah yang selalu menghantui anda akan hilang secara beransur-ansur, dengan izin-Nya.

Saturday, May 22, 2010

Lagenda Budak Setan new trailer

InsyaAllah 3 June 2010 nie, m0vie LEGENDA BUDAK SETAN akan release at cinema.. cant wait nk tgk lak0nan my fav actress Lisa Surihani..

A lil' bit syn0psis:




Kasyah (Farid Kamil) is a troublemaker in high school but things change when he meets Ayu (Lisa Surihani) and she accepts him. However, Kasyah has to go to a village to complete his thesis which forces him to part with Ayu. Ayu then meets her ex-lover Azmi (Que Haidar) who pursues her. What happens then, will see...

Hope sgt2 m0vie nie xlari jauh dr n0vel asal nye.. Well, mampukah Lisa & Farid membawakan watak dalam novel Legenda Budak Setan? Kita tunggu k...



Pelita - performed by A.P.I

Verse_1
Tak pernah sesaat daku meragui
apa yang telah daku temui
slama ini,

Verse_2
Tak pernah sesaat daku menyesali,
apa yang telah aku nikmati,
apa ku alami,

slagi hayat di kandung badan,

Korus:
Takkan ku menyerah kalah,
walau mimpi ku musnah,
harapan ku hancur,
sayapku patah,

kan ku pancarkan cahaya,
seperti pelita ke srata dunia,
yang gelap gelita

sehingga hembusan nafas
yang terakhir.

Verse_3
tak pernah sesaat ku mencurigai,
apa yg telah aku kecapi,
stakat ini,

Verse_4
tiba saatnya kan ku tangisi,
pada yang pergi, takkan kembali
Kembali lagi,

ulang Korus.

Bridge:
Slagi jasadku belum terkubur!
Slagi tubuhku, belum ditimpa uzur!
pantang datuk nenek moyangku,
Berundur!

Ulang Korus x 2

Akan Ku Pancar Cahaya Seperti Pelita,
Ke Srata Dunia,
Seperti Cahaya…….


Lah Ahmad - Adinda

Malam pertama sangat sempurna
Duhai adinda sungguh jelita
Selama ini hanya kau yang kutunggu

Bukannya rahsia di antara kita
Semakin membara jiwa gelora
Selama ini hanya kau di hatiku

Tak mudah ku melupakanmu
Hanya engkau yang kuperlu
Bayang-bayangmu masih menghantuiku
Apa saja yang kau mahu

(Chorus)
Semua untukmu oh adindaku
Dengarlah rayuan di hatiku
Sesungguhnya aku mencintaimu
Selalu di hatiku memanggil namamu
Oh adindaku oh adindaku
Semua kerana, kerna kamu

Engkaulah permata hatiku
Suluh menyinar hidupku
Yang selalu menerangi hari gelapku

Nantikan dinda yang satu
Tak akan pernah ku jemu
Semakin hari semakin ku rindu

Tak mudah kumelupakanmu
Hanya engkau yang kuperlu
Bayang-bayangmu masih menghantuiku
Kamu selalu dihatiku
Semua yang kau mahu

(Chorus)

Walau berjauhan
Suaramu mengakhiri penantian
Tabah mengharungi cinta
Semua dugaan Maha Esa

Cupcakes & Muffin



this is my 1st time baked cupcakes & muffin.. well s0 far i received +ve c0mments.. hehe.. but i'll learn m0re & m0re & m0re t0 impr0ve my skills.. if u guys hv any tips @ wanna suggest me any cupcakes sites which i w0nt regret.. hehe.. pls let me kn0w k.. x0x0..

Friday, May 21, 2010

Anang - Separuh Jiwaku Pergi

separuh jiwaku pergi
memang indah semua
tapi berakhir luka
kau main hati
dengan sadarmu
kau tinggal aku

Reff:
benar ku mencintaimu
tapi tak begini
kau khianati hati ini
kau curangi aku
[2x]

kau bilang tak pernah bahagia
selama dengan aku
itu ucap bibirmu

kau dustakan semua
yang kita bina
kau hancurkan semua

repeat reff [2x]

benar ku mencintaimu


PINK - Who Knew

You took my hand
You showed me how
You promised me you'd be around
ah huh that's right

I took your words
And I believed
In everything you said to me
yeah huh that's right

CHORUS 1
If someone said three years from now
You'd be long gone
I'd stand up and punch them out
Coz they're all wrong
I know better
Coz you said forever
And ever
Who knew

Remember when we were such fools
And so convinced and just too cool
oh no no no

I wish I could touch you again
I wish I could still call you a friend
I'd give anything


CHORUS 2
When someone said count your blessings now
'Fore they're long gone
I guess I just didn't know how
I was all wrong
But they knew better
Still you said forever
And ever
Who Knew

Yeah yeah

I'll keep you locked in my head
Until we meet again
Until we until we meet again
And I won't forget you my friend
What happened

CHORUS 3
If someone said three years from now
You'd be long gone
I'd stand up and punch them out
Coz they're all wrong and
That last kiss I'll cherish
Until we meet again
And time makes it harder
I wish I could remember
But I keep you memory
You visit me in my sleep
My darlin' who knew

My darlin' my darlin' who knew
My darlin' I miss you
My darlin' who knew

Who knew


Tuesday, May 18, 2010

Words Women Use

Fine
This is the word women use to end an argument when they feel they are right and you need to shut up. Never use "fine" to describe how a woman looks - this will cause you to have one of those arguments.

Five Minutes
This is half an hour. It is equivalent to the five minutes that your football game is going to last before you take out the rubbish, so it's an even trade.

Nothing
This means "something", and you should be on your toes. "Nothing" is usually used to describe the feeling a woman has of wanting to turn you inside out, upside down, and backwards. 'Nothing" usually signifies an argument that will last "Five Minutes" and end with 'Fine'

Go Ahead
At some point in the near future, you are going to be in some mighty big trouble.

Go Ahead (With Raised Eyebrows)
This is a dare. One that will result in a woman getting upset over "Nothing" and will end with the word "Fine".

Go Ahead (Neutral Expression)
This means "I give up" or "do what you want because I don't care" You will get a "Raised Eyebrow Go Ahead" in just a few minutes, followed by "Nothing" and "Fine" and she will talk to you in about "Five Minutes" when she cools off.

Loud Sigh
This is not actually a word, but is a non-verbal statement often misunderstood by men. A "Loud Sigh" means she thinks you are an idiot at that moment, and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you over "Nothing"

Soft Sigh
Again, not a word, but a non-verbal statement. "Soft Sighs" mean that she is content. Your best bet is to not move or breathe, and she will stay content.

That's Okay
This is one of the most dangerous statements that a woman can make to a man. "That's Okay" means that she wants to think long and hard before paying you back for whatever it is that you have done. "That's Okay" is often used with the word "Fine" and in conjunction with a "Raised Eyebrow.

Please Do
This is not a statement, it is an offer. A woman is giving you the chance to come up with whatever excuse or reason you have for doing whatever it is that you have done. You have a fair chance with the truth, so be careful and you shouldn't get a "That's Okay"

Thanks
A woman is thanking you. Do not faint. Just say you're welcome.

Thanks A Lot
This is much different from "Thanks." A woman will say, "Thanks A Lot" when she is really ticked off at you. It signifies that you have offended her in some callous way, and will be followed by the "Loud Sigh." Be careful not to ask what is wrong after the "Loud Sigh," as she will only tell you "Nothing"

DID I MARRY THE RIGHT PERSON???

'How do I know if I married the right person?'

The answer: IT DEPENDS

EVERY relationship has a cycle. In the beginning, you fell in love with your spouse/partner. You anticipated their call, wanted their touch, and liked their idiosyncrasies (unconventional behavior/habit).

Falling in love is easy. It's a passive and spontaneous experience. But after a few years of marriage, the euphoria (excitement) of love fades. It's the natural cycle of EVERY relationship. Slowly but surely, phone calls become a bother (if they come at all), touch is not always welcome (when it happens), and your spouse's behaviour/habit, instead of being cute, drive you nuts.

The symptoms of this stage is vary with every relationship, but if you think about your marriage, you will notice a dramatic difference between the initial stage when you were in love and a much duller or even angry subsequent stage.

At this point, you and/or your spouse might start asking, 'Did I marry the right person?' And as you and your spouse reflect on the euphoria of the love you once had, you may begin to desire that experience with someone else. This is when marriages breakdown. People blame their spouse for their unhappiness and look outside their marriage for fulfilment.

But the answer to this dilemma does NOT lie outside your marriage. It lies within it. I'm not saying that you couldn't fall in love with someone else, you could.. And TEMPORARILY you'd feel better. But you'd be in the same situation a few years later. Because (listen carefully to this):

THE KEY TO SUCCEEDING IN MARRIAGE IS NOT FINDING THE RIGHT PERSON;
IT'S LEARNING TO LOVE THE PERSON YOU FOUND


SUSTAINING love is not a passive or spontaneous experience. It'll NEVER just happen to you. You can't find LASTING LOVE. You have to make it day in and day out. That's why we have the - expression 'the labor of love’. Because it takes time, effort, and energy. And most importantly, it takes WISDOM. You have to know WHAT TO DO to make your marriage work.

Make no mistake about it. Love is NOT a mystery. There are specific things you can do (with or without your spouse) to succeed with your marriage.

Just as there are physical laws of the universe (such as gravity), there are also laws for relationships. Just as the right diet and exercise program makes you physically stronger, certain habits in your relationship WILL make your marriage stronger. It's a direct cause and effect. If you know and apply the laws, the results are predictable... you can 'make' love.

Love in marriage is indeed a 'decision'... Not just a feeling.

Remember this always:

'God determines who walks into your life. It is up to you to decide who you let walk away, who you let stay, and who you refuse to let go'

Monday, May 17, 2010

Ungu - Kekasih Gelapku

Ku mencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Ku mencintaimu se dalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku

Ku tahu ku takkan selalu ada untukmu
Disaat engkau merindukan diriku
Ku tahu ku takkan bisa memberikanmu
Waktu yang panjang dalam hidupku

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang kucari s’lama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku

Haa…hidupku…haa…

Kumencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku

Hoo..oooo..

Wooooww…
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Mencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Kekasih gelapku…
Huuu…huu…



RemEmbEr mE aLwaYz


aLL i HavE iS mY sTorY

& i'M wRitiNg It wHiLe i rEMemBer


Friday, May 14, 2010

Tilu - Ku Bukan Aku

Lama sungguh hari berlalu
Hening malam menyiksaku
Bila bersendirian sepi jadi pilu

Kau pergi aku yang hilang
Sedikit pun hidup tak senang
Langit cerah ku renung mendung kelabu

(korus)
Kerana diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Fikiran tak keruan
Jiwa rasa kekosongan
Diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Pulangkan dia ke pangkuanku

Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya cari ketenteraman
Bila hati bersedih semuanya tak betul

Ku cuba setabah hati melupakan
Dirimu dari ingatan
Tapi semakin dicuba semakin rindu

(ulang korus 2x)


Saturday, May 8, 2010

PILIHAN HATI

buat teman-teman,
sepanjang hidup ini, aku akan selalu memerlukan korang..
teman suka duka aku..
teman yg sgt aku sygi & bangga2kan selama ini...

teman,
dlm hidup akan selalu ada pilihan yg perlu kita pilih..
pilihan yg ada selalunya menyukarkan keadaan dlm membuat keputusan
kita semua takkan lari dr situasi ini
begitu juga aku..

teman,
btul atau salah keputusan yg telah aku ambil, itu adalah risikonya
tp apa yg paling penting adalah sokongan korg terhadap setiap keputusan itu
walaupun ia bertentangan dgn l0gik akal & fikiran yg waras
tp aku perlukan sokongan kalian..
aku mengharapkan pengertian dr kalian..
walau tahu jalan yg aku pilih bukanlah jalan yg lurus
tetapi aku mgikut kata hati ku..

teman,
apa yg aku ingin kan kini, kalian hormati lah keputusan ku ini..
doakanlah yg terbaik utk aku..
janganlah membenci aku kerana pilihan ku..
aku sayang korang.. selamanya..